Hogyan épült fel az Euroliad története? – Egy vezető gondolatai

Az Euroliad története inspirációt nyújtanak mindazoknak, akik hisznek abban, hogy emberséggel és elhivatottsággal hosszú távon is sikeres vállalkozást lehet építeni.

A sikeres vállalkozások mögött mindig egy erős történet áll. Az Euroliad története sem kivétel, és az ügyvezetővel, Memon Tomislavval készített interjú során bepillantást nyerhettünk abba az elhivatottságba, amellyel egy kis vállalkozás mára a takarítás és épületfenntartás piacának meghatározó szereplőjévé vált.

Hogyan indult az Euroliad története? Mi inspirált arra, hogy egy takarítással és karbantartással foglalkozó céget vezess?

Az indulás egyszerre volt kihívás és lehetőség. Mindig is vonzott a gondolat, hogy saját vállalkozást építsek, ezért mikor a társam megkeresett azzal, hogy van egy cég, amit fel kellene fejleszteni, azonnal igent mondtam. Akkoriban a vállalkozás mindössze egyetlen ügyféllel és néhány dolgozóval működött. Ez volt az alap, amire építkeztünk.

Ahogy beleástam magam az épületfenntartás világába, rájöttem, hogy ez az iparág sokkal többről szól, mint egyszerű takarításról. Az itt dolgozó emberek gyakran a társadalom legkiszolgáltatottabb rétegeiből érkeznek, mégis hihetetlenül érzékenyek és szorgalmasak. Ez inspirált arra, hogy ne csak munkát adjunk nekik, hanem fejlődési lehetőséget is kínáljunk. Innen jött az alapelvünk: nem pusztán takarítunk, hanem komfortot teremtünk.

Mi különbözteti meg az Euroliadot a versenytársaktól?

Két dologban hiszünk igazán: az egyedi megoldásokban és az emberséges hozzáállásban. Minden partnerünket egyedi igényeik alapján kezeljük – nálunk nincsenek sablonos négyzetméterárak vagy általános megoldások.

A másik kulcsfontosságú tényező a kollégáink megbecsülése. Mind szakmailag, mind anyagilag, mind emberileg elismerjük őket, és ez visszatükröződik a munkájuk minőségében. Úgy gondoljuk, hogy csak akkor várhatunk el tiszteletet és elkötelezettséget, ha mi magunk is példát mutatunk.

Milyen kihívásokkal kellett szembenéznetek az évek során, és hogyan sikerült ezeket leküzdeni?

Az egyik legnagyobb próbatétel a COVID-19 járvány volt. Alig kezdtünk bele a fejlesztésbe, amikor a világjárvány miatt az irodák sorra zártak be, és az ügyfelek száma hirtelen csökkent. Mégis sikerült talpon maradnunk: nyertünk egy nagy projektet, amely két évre biztosította a csapatunk foglalkoztatását. Ennek köszönhetően egyetlen kollégát sem kellett elküldenünk.

A technológiai innovációk bevezetése is kihívásokat hozott. Amikor robotporszívókat kezdtünk el alkalmazni, a kollégáink eleinte féltek, hogy a gépek helyettesítik őket. Szerencsére sikerült megértetni velük, hogy a robotok nem konkurensek, hanem társak a munkában. Olyannyira megszerették őket, hogy neveket is adtak nekik.

Van olyan projekt, amire különösen büszke vagy?

Rengeteg emlékezetes projektünk volt, de az egyik legkedvesebb számomra egy étteremlánc konyháinak takarítása. Egy éjszaka alatt rendbe raktuk a helyiséget egy fontos audit előtt, és az eredmény lenyűgözte a megrendelőt. Azóta is rendszeresen hívnak minket, és már több tucat helyszínen dolgoztunk nekik. Az ilyen elismerések mindig erőt adnak a folytatáshoz.

Mit jelent számodra a fenntarthatóság a takarítási iparágban?

A fenntarthatóság az egyik legfontosabb alapelvünk. Már öt éve alkalmazunk környezetbarát megoldásokat, például szárazgőzös tisztítást és mosható kendőket. Ezek nemcsak csökkentik a hulladékot és a vegyszerek használatát, hanem hosszú távon költséghatékonyabbak is. Fontosnak tartjuk, hogy a partnereinket is edukáljuk ebben, hiszen a közös felelősségvállalás az, ami igazán számít.

Mi a jövőképed az Euroliad számára?

A takarítás mellett egyre nagyobb hangsúlyt szeretnénk helyezni az épületkarbantartásra. Az a célunk, hogy partnereink számára komplex megoldásokat kínáljunk, az irodák napi takarításától kezdve az üzlethelyiségek karbantartásáig. Ezt szeretnénk főként saját csapattal megvalósítani, kiegészítve megbízható alvállalkozói kapcsolatokkal.

Mit tanácsolsz azoknak a cégeknek, akik először gondolkodnak professzionális takarítási szolgáltatás igénybevételén?

A legfontosabb tanácsom: mindig hallgassanak a megérzéseikre. A takarítás egy bizalmi pozíció. Érdemes olyan partnert választani, aki nemcsak az árral, hanem a hozzáállásával is meggyőzi Önöket. A négyzetméter-alapú árazás például gyakran árulkodik arról, hogy a szolgáltatás sablonos lesz. Fontos, hogy személyesen is meggyőződjenek a cég szakértelméről és megbízhatóságáról.

Hogyan látod a technológia és digitalizáció szerepét a jövőben?

A technológia hatalmas változásokat hoz, és mi igyekszünk az élvonalban maradni. A robotok és digitális megoldások már ma is segítenek minket abban, hogy hatékonyabbá váljunk. Tesztelünk különféle applikációkat, amelyek megkönnyítik a kommunikációt és az adminisztrációt. Bár a takarítás humán oldalát nem lehet teljesen helyettesíteni, a technológia kiváló eszköz ahhoz, hogy még jobban végezzük a munkánkat.